Migrena i posao: osetljiva ravnoteža

Istraživanje sprovedeno u 16 zemalja na 12.545 pacijenata sa migrenom prikazuje uticaj migrene na brojne aspekte svakodnevnog života. Kada je u pitanju poslovni život, migrena može ometati razvoj karijere, ograničiti potencijale i uticati na poslovne odnose.

Više od jedne milijarde ljudi na svetu živi sa migrenom. 01 Bolest pogađa osobe oba pola u najproduktivnijim godinama odrasle dobi. 02 

Migrena je onesposobljavajući neurološki poremećaj koji karakterišu ponavljajuće bolne epizode. Epizode mogu trajati između 4 i 72 sata i često su praćene mučninom, povraćanjem i poremećajem vida. 03 

Anketa „Iza migrene: Vaše pravo ja“, sprovedena na 12.545 osoba koje žive sa migrenom širom sveta, otkrila je kako migrena utiče na brojne aspekte života. Budući da migrena pogađa radno sposobne ljude, istraživanje je takođe proučavalo uticaj migrene na poslovni život osoba koje boluju od migrene. I zaista, 56 % anketiranih pacijenata navelo je da je bolest uticala na njihovu karijeru. 04 

„Poslodavci vrlo pogrešno shvataju migrenu i način na koji utiče na živote ljudi“

David (učesnik ankete) 05

Gotovo jedna petina ispitanika izjavila je da je posao ili karijera aspekt života na koji migrena najviše utiče. 06 Obrazovanje je sastavni deo našeg profesionalnog razvoja i takođe je pogođeno migrenom: gotovo polovina anketiranih smatra da je narušena njihova sposobnost u ulozi studenta. 07 Više od jedne četvrtine osoba navodi da je migrena uticala na njihovu sposobnost učenja i polaganja ispita. 08 Kod svakog desetog pacijenta smanjena je nada u pronalazak novog posla jer se zbog migrene nisu mogli prijaviti za posao. 09 

Osim toga, osobe koje žive sa migrenom, smatraju da njihovi poslodavci ili kolege ne razumeju njihovo stanje. Očita je i stigmatizacija migrene jer šest od deset ispitanika priznaje da su skrivali migrenu od svog poslodavca. 10 Velika većina anketiranih (92 %) navela je da je bolest negativno uticala na kvalitet njihovog života. 11 

Pacijenti smatraju da bi povratak obrazovanju promenio njihov život. 12 Istraživanje je pokazalo da bi troje od deset pacijenata želelo da poslodavci usvoje politike pružanja podrške osobama koje žive sa migrenom. 13

Zaključak

Anketa Iza migrene: Vaše pravo ja“ daje celokupan uvid u način na koji migrena utiče na studiranje, posao i karijere pacijenata. Istraživanje otkriva da 86 % ispitanika smatra da društvo ne shvata migrenu ozbiljno.14 

Teva apeluje na društvo da pruži podršku zajednici obolelih od migrene i omogući im da otvorenije govore o posledicama migrene. Razgovarajući sa svojom porodicom, prijateljima i kolegama koji žive sa ovom bolešću, ne samo da ćemo edukovati sebe i osobe u našoj okolini, već ćemo skrenuti pažnju na migrenu, otkriti sve nejasnoće i destigmatizovati je u korist svih nas.

Tokom novembra i decembra 2019. godine ispitano je 12.545 pacijenata sa migrenom iz Argentine, Australije, Belgije, Brazila, Češke, Francuske, Nemačke, Izraela, Italije, Meksika, Holandije, Poljske, Rusije, Španije, Švedske i Ujedinjenog Kraljevstva putem internet ankete sprovedene na odraslim osobama sa migrenom koje su imale najmanje četiri dana sa migrenom mesečno. Sav tekst u navodnicima je citat izjava učesnika u istraživanju. Podaci se temelje na izjavama anketiranih pacijenata. Gore navedeno predstavlja delimičan prikaz izveštaja, pa se na njega kao takvog ni u koju svrhu ne treba oslanjati.

Sačuvaj kao PDF verziju

Literatura:

  1. Back to contents.

    Migraine Facts, Migraine Research Foundation. Available at: https://migraineresearchfoundation.org/about-migraine/migraine-facts/. Accessed: 29 June 2020

  2. Back to contents.

    Lipton RB1, Bigal ME. Migraine: Epidemiology, Impact, and Risk Factors for Progression. Available at: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15833088 Accessed 27 June 2020

  3. Back to contents.

    IHS classification - Migraine classification criteria. 1

  4. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  5. Back to contents.

    Quote sourced from a verbatim response provided by a survey participant. A pseudonym has been attributed to the participant.

  6. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  7. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  8. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  9. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  10. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  11. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  12. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  13. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019

  14. Back to contents.

    Data on file: InSites Consulting, 2019. Teva Beyond Migraine: The Real You Research. Data collection Nov-Dec 2019